Een gezonde avondmaaltijd

Veel Nederlanders weten dat het belangrijk is om goed en gezond te eten. Hierdoor blijf je gezond en kun je er de volgende dag weer tegenaan. Het is alleen vaak lastig om iets te vinden wat je zelf nog niet of nauwelijks kent. Je hebt liever snel een maaltijd op tafel dan dat je een uur in de keuken hebt gestaan en het uiteindelijk helemaal niet lekker is. Hier een aantal tips om te zorgen dat je in de aankomende paar werken wel gevarieerd gaat eten.

Maaltijdboxen

Dit is een concept wat nu al enkele jaren bestaat. Je kunt maaltijdboxen bestellen bij verschillende leveranciers. Die zorgen er dan voor dat je een keer in de week, of een keer in de maand een box thuis geleverd krijgt met voedingsproducten en bijbehorende recepten.

Variatie

De variatie kun je zelf bij je gerechten aanbrengen door een deel van de producten die je er normaal voor gebruikt aan te passen. Dus bijvoorbeeld bij de pasta die je normaal maakt met spekjes nu eens een keer een stukje zalm te gebruiken. Verder kun je variëren met de pastasoorten die er zijn en met je vlees ook.

Planning en voorbereiding

Wat ook kan is ervoor zorgen dat je aan het begin van de week al plant wat je gaat eten. Zo kun je elke dag iets anders eten wat ervoor zorgt dat je gezonder eet. Verder kun je nu vooruit boodschappen doen en hoef je niet nog naar de winkel. Verder is het van belang dat je een goede basisvoorraad en een goed gevulde kruidenkast hebt. Zo kun je ervoor zorgen dat mocht je iets vergeten zijn dat je iets uit je kast kunt pakken en je niet alsnog naar de winkel moet.

Restjes

Heb je eten over? Maak er dan een bakje van en stop het in de vriezer. Dit kan van pas komen als je een keer geen tijd of zin hebt om te koken. Zo kun je heel makkelijk en snel toch een gezonde maaltijd op tafel zetten zonder te koken.

Leave a reply